HOME

Doktor Saran Makan Tahi Hidung Boleh Jaga Kesihatan

Posted at

Vienna: Mengorek hidung dan memakan sisanya adalah salah satu cara terbaik menjaga kesihatan tubuh badan, dakwa seorang doktor terkenal di Austria. Pakar paru-paru yang... Read More

Adakah Hukum Tahi Mata Dan Tahi Hidung Itu Najis?

Posted at

Shafiqolbu telah ditanya soalan ini dalam huraiannya mengenai kesempurnaan wuduk.  Dalam situasi masyarakat yang sangat kekurangan ilmu ini sering terjadi berwuduk yang tidak sempurna... Read More

Keistimewaan 3 Ayat Akhir Surah Al-Hasyr

Posted at

Tiga ayat akhir Surah Al-Hasyr mengandungi fadhilat dan khasiatnya yang tersendiri. Ianya mempunyai ‘Asma ul Husna’ yang paling agung pada enam aat terkhir dari... Read More

Ayat 29 dan 30 Surah Al-Faathir Doa Pelaris Perniagaan

Posted at

Nak jana pendapatan lumayan melalui perniagaan bukan mudah, banyak cabaran dan dugaannya.  Ramai yang tahu ayat pelaris perniagaan ialah ayat 1000 dinar, sebab itu... Read More

Doa Menghindar Perniagaan Dari Dengki Fitnah Dan Sihir

Posted at

Menjalankan perniagaan dalam dunia moden sekarang lebih mencabar, di sana sini kita mendengar ada saja cerita orang tutup kedai, tahi lembu dalam cendol dan... Read More

Doa Supaya Rezeki Tidak Putus

Posted at

Apa pun alasan, kita tetap memerlukan rezeki untuk hidup di dunia ini.  Namun tak semua orang diberikan rezeki yang melimpah ruah terutama dalam bentuk... Read More

Gambar – Restoran Hidangkan Sajian Daging Manusia

Posted at

Polis menahan 11 orang termasuk pemilik sebuah restoran dalam satu serbuan terhadap premis makanan yang menyajikan hidangan daging manusia. Dalam serbuan itu, polis menemui... Read More

Doa Meraih Hormat Dan Kasih Orang

Posted at

Kenapa aku suka sangat menziarahi blog Shafiqolbu? Samalah macam anak muda sekarang suka menghadiri masjis ilmu dan ceramah ustaz Azhar Idrus. Blog ini sarat... Read More

4 Sebab Wanita Perlu Ada Perlindungan Insurans

Posted at

Dari pengalaman kebanyakan Perunding Kewangan, mereka mendapati kesedaran mempunyai perlindungan insurans di kalangan orang Melayu lebih tinggi di kalangan golongan wanita berbanding lelaki. Golongan... Read More

Adik Adra Afieya Perlukan RM1 Juta Untuk Rawatan

Posted at

Salam Sejahtera, mungkin anda menonton rancangan Majalah Islam sebentar tadi.  Kisah adik Adra Afieya yang mengidap penyakit bengkak hati yang memerlukan dana sebanyak RM1... Read More

10 Sebab Solat Hajat Tidak Dimakbulkan

Posted at

Salam sejahtera, berkesempatan menziarah blog Shafiqolbu yang sarat dengan panduan dan ilmu Islam.  Antaranya Shafiqolbu menceritakan tentang solah hajat yang yang sangat digalakkan kepada... Read More

Jawatan Kosong KWSP

Posted at

Kalau anda cari kerja sekarang ni KWSP tengah pelawa calon-calon yang layak mengisi Jawatan Kosong Pegawai Pentadbiran, anda mestilah seorang yang bermotivasi tinggi dan... Read More

Jangan Biar Kesan Kenaikan Insurans Kenderaan Menjejaskan Kesihatan!!

Posted at

Mahu tak mahu kita kena terima kesannya kenaikan harga permium insurans takaful kereta sebanyak 15% yang akan berkuat kuat pada 15 Februari 2014.  Nampak... Read More

Selalunya Kita Berfikiran Begini “Saya Dah Berfikiran Positif”…

Posted at

Ramai yang kata “saya dah berfikiran positif dari dulu lagi” tapi masih tak jumpa jumpa jugak kejayaan Relatifnya kita akan berfikiran positif yang begini:... Read More

Muka Tebal 2 Jengkal…. Berpeluh, Merah Macam Udang Kena Bakar

Posted at

Agak letih semalam, terpacak di sudut tempat orang lalu lalang, banyak salam yang aku beri tak bersambut, itulah sikap orang kita, jangankan nak beri... Read More

Page 37 of 39 1 34 35 36 37 38 39