HOME
Home » Resepi » Rahsia Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap

Rahsia Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap

Posted at | Categorised in Resepi

Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap – Teringat semasa saya bertugas di pekan Hutan Melintang sebagai seorang kakitangan bank di situ makan Char Kuey Teow Udang yang sungguh sedap .  Sekarang cawangan tu dah ditutup, saya dan berapa orang kawan mengambil keputusan melepaskan jawatan kami.

Kali ini bukan saya nak cerita pasal bank ke apa… cuma teringat, berhampiran dengan Pejabat Pos ada sebuah Kedai Makan Ikan Bakar milik Persatuan Nelayan Hilir Perak.  Nak cerita, best makan kat sini.

Kalau nak makan ikan bakar kena datang sebelah petang dan malam, tapi saya nak cerita pasal, Char Kuey Teow yang sedap di sini.  Char kuey teow yang dijual pada sebelah pagi biasanya akan habis dalam sekitar jam sebelas.

So, kalau nak “pekena” char kuey teow, kenalah datang awal.

Di sinilah mulanya saya “kenal” char kuey teow, mula-mulanya saya ingat macam kuey teow biasa yang lebar tu. Tapi suatu hari tu saya rasa agak pelik melihat “kuey teow” yang saya oder, lebih halus dan orang kata berlenang kuahnya…

Tengok dengan mata kasar, sungguh tak menyelerakan, tapi paksakan juga sebab dah beli.

Baru ku tahu, rupa-rupanya sedappp char kuey teow ni, rasanya tak sama macam koey teow biasa…

Teringat-ingat…. hihi

Rahsia Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap

Rahsia Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap

Nak ke Hutan Melintang, agak jauh kalau hanya untuk nak dapatkan sepinggan char kuey teow.  So, saya pun buat carian di internet dan tak sangka rupa-rupanya da orang yang sudi mendedahkan rahsia resepi chay kuey teow udang paling sedap.

Bukan senang nak cari orang yang sanggup “bocorkan rahsia” periuk nasi mereka.  Dengan resepi ini sahaja kak Marzlinda berjaya menjana pendapatan tambahan hingga 4 angka hanya buat part time.

Anda fikir, ramai ke orang yang sanggup buat macam tu?

Yang bestnya lagi, kak Mar tak bagi resepi tu saja, tapi ada bonus tambahan katanya,

  • BONUS 1- RESIPI NASI GORENG KAMPUNG SEDAP
  • BONUS 2- RESIPI MI KARI SINGAPURA (PALING SEDAP)

Kalau difikir-fikirkan, dengan tiga resepi ni dah tentu akak akak dapat “menambat” hati suami.. betul tak kak?  Tak perlu lagi beli kat luar, masak dengan air tangan sendiri lebih sedap, lebih berkat.

Kalau dah ada “resepi ajaib” di tangan nak berniaga pun boleh…

Tingggg….!!! wow terkeluar pulak idea, nak buka gerai depan rumah….

Jom kita grab sama-sama resepi char kuey teow udang paling sedap kak Mar ni, sebelum dia tutup jualan, menyesal tak sudah kita nanti!!

Rahsia Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap

No comment for Rahsia Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post to Rahsia Resepi Char Kuey Teow Paling Sedap

Resipi Cupcake Cip Coklat Mentega Kacang

Resipi Cupcake Cip Coklat Mentega Kacang

Posted at

Resipi Cupcake Cip Coklat Mentega Kacang Ramuan Resipi Cupcake Cip Coklat Mentega Kacang Untuk cupcake cip coklat mentega kacang: 150g mentega tanpa garam 140g gula... Read More

Resipi Chicken Pot Pie

Resipi Chicken Pot Pie

Posted at

Resipi Chicken Pot Pie Ramuan: Untuk isian: 1 lobak merah besar (200g), dikupas dan dipotong kepada kiub bersaiz 2sm 2 kentang besar (lebih kurang... Read More

Resipi Mee Hokkien Halal

Resipi Mee Hokkien Halal

Posted at

Resipi Mee Hokkien Halal Ramuan: 1 paket mee kuning, dibilas dengan air panas sehingga masak 1 paket kek ikan, dihiris 300g udang bersaiz sederhana,... Read More

Respi Biskut Marble Susu Cappucino

Posted at

Respi Biskut Marble Susu Cappucino Bahan-bahan Respi Biskut Marble Susu Cappucino 125 gram mentega lembut 95 gram susu pekat 1/2 sudu besar gula halus 1 3/4... Read More

Resepi Biskut Raya Choclate Collata

Resepi Biskut Raya Choclate Collata

Posted at

BAHAN A – Resepi Biskut Raya Choclate Collata 250 gm tepung gandum 75 gm gula aising 110 gm mentega BAHAN B – Resepi Biskut Raya Choclate... Read More