HOME
Home » Umum » Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

Posted at | Categorised in Umum

Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

Sebenarnya saya pun tak tahu dengan kewujudan rumah anak-anak yatim di sini..memang niat dari hasil saya buat bisnes ‪#‎getshera‬ ni saya nak bagi sumbangan setiap bulan tak banyak pun sikit saya nak bagi.. hati terdetik “Ya Allah kat mana ya rumah anak-anak yatim yang betul-betul da’aif di Kuala Lumpur ni.. Aku nak bagi sikit sumbangan untuk bulan ini.. kau tunjukkanlah”.

Sambil pusing-pusing bawa kereta nak ambil anak di sekolah Kafa.. entah macam mana saya tersalah lorong… terus ternampak banner luar rumah tertulis Rumah Perlindungan Nur Hati.

Ya Allahh serta merta kau tunjukkan tak sampai 10 minit pun .. Terima kasih Ya Allah.. terkedu juga masa tu permintaanku Allah segerakan.. Jadi saya singgah sekejap hulurkan sikit bantuan buat anak-anak syurga di sini. Ramai anak-anak kecil berlari-lari, ada yang menangis ada yang tengah minum susu.

Hati tertanya-tanya siapa org yg menguruskan rumah ini?

saya : siapa pemilik rumah ni?
penjaga anak kecil : Ummi !! dia tengah mandikan warga tua.. cik nak jumpa dia ka?
saya : Ya

Saya pun minta keizinan nak masuk ke dalam. Bukan senang kita nak jaga orang tua yang bukan darah daging kita.. Allahuakbar mulianya hati orang ni ( dlm hati 😭)
Ummi menceritakan segala perihal yang berlaku dan segala pertanyaan saya.

saya : dari mana sumber kewangan umi dapat untuk tampung perbelanjaan di sini? ada mana-mana agensi atau badan-badan yang membantu?

umi : itulah nak cakap pun susah.. sebelum ni ada juga kami cuba dapatkan bantuan .. tapi sebab proses macam-macam dan menyukarkan kami.. dengan naik turun jumpa sana sini.. isi borang itu borang ini.. kami penat sedangkan kami bukan buat bisnes.. niat bantu orang. Jadi kami begerak sendiri dengan sumbangan orang ramai sahaja.

Mendengar kata-kata umi .. Allahuakbar murninya hati manusia ni. Tak sempat nak bermesra lama sebab saya nak hantar anak-anak saya ke sekolah kebangsaan pula. Tapi tak apa saya akan datang lagi ke Rumah Anak Yatim Nur Hati.

Di sini menempatkan warga tua yang dibuang keluarga dan anak-anak yang dibuang dan ada juga yang didera. Dijaga dari baby, setiap penghuni di sini ada pelbagai kisah latar belakang.  Allahuakbar, ramai rupanya anak-anak kecil di sini.. tiada ibu ayah… Sedih tetiba airmata mengalir apabila mendengar kisah mereka di sini. Semoga Allah memelihara kalian semua 😭

Bagi yang ingin menyumbang.. Boleh terus hubungi insan berhati mulia ini.. Dipanggil Umi.

Ummi dan En. Zaid di talian 👇🏻

011-32313138
011-32540540

Alamat : No:2 Jalan Rasmi Jaya 11, Taman Rasmi Jaya, Ampang Selangor.

Dialah yang menjaga anak-anak dan warga tua di sini. Sumbangan kewangan dan keperluan harian amat dialu-alukan kerana mereka bukan badan yang mendapat peruntukkan dari mana-mana pihak. Mereka hanya ingin membantu bukan melakukan bisnes. Hulurkan tangan ringankan beban.

Atau sumbangan ikhlas ke :
Pertubuhan Kebajikan Nur Hati
Cimb 8600769854
BSN 14100-4100016617-7

Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

Mulianya Hati Wanita Ini sanggup mengorbankan kediamannya untuk anak-anak yatim.

Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

Mulianya Hati Wanita Ini sanggup menjaga dan memelihara anak-anak yatim ini.

Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

 Mulianya Hati Wanita Ini sanggup menumpahkan kasih sayang kepada bukan darah daging sendiri.

1 Comment for Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Related Post to Mulianya Hati Wanita Ini Sanggupkah Anda Meniru Sepertinya?

Berikhtiar Dengan Al-Fatihah Terpesong Akidah Ke?

Berikhtiar Dengan Al-Fatihah Terpesong Akidah Ke?

Posted at

Benar ke berikhtiar dengan Al-Fatihah terpesong akidah? Al-Fatihah bukan sembarangan, setiap hari setiap orang Islam yang mukalaf wajib baca 17 kali. Bayangkan seluruh dunia... Read More

Inilah Amal Jariah Terbaik Buat Orang Yang Telah Mati

Inilah Amal Jariah Terbaik Buat Orang Yang Telah Mati

Posted at

 Inilah Amal Jariah Terbaik Buat Orang Yang Telah Mati  Saad ibn Ubadah r.a berkata; “ Ya Rasulullah, ibuku  Ummu Saad telah meninggal dunia, apakah amal... Read More

40 Lagu Terbaik Hari Raya Aidilfitri Click and Play

40 Lagu Terbaik Hari Raya Aidilfitri Click and Play

Posted at

Video 40 Lagu Terbaik Hari Raya Aidilfitri Video Video 40 Lagu Terbaik Hari Raya Aidilfitri berdurasi 2 jam setengah terbaik untuk hiburan di Hari Raya.... Read More

Kisah Pelik Penjaga Bilik Mayat Mengaku Berkenalan Dengan Mayat

Kisah Pelik Penjaga Bilik Mayat Mengaku Berkenalan Dengan Mayat

Posted at

Kisah Pelik Penjaga Bilik Mayat Mengaku Berkenalan Dengan Mayat!! Kisah Pelik Penjaga Bilik Mayat  – Sopian alias Biring yang bekerja sebagai penjaga bilik mayat... Read More

Cara Baharu Renew Road Tax Dan Insuran Kereta Mulai 1.9.2016

Cara Baharu Renew Road Tax Dan Insuran Kereta Mulai 1.9.2016

Posted at

Cara Baharu Renew Road Tax Dan Insuran Kereta Mulai 1.9.2016 Peraturan cara baru bagi  renew road tax (cukai jalan) dan insuran kereta mulai 1... Read More